Raad van Commissarissen ABN AMRO stemt in met benoeming Robert Swaak als CEO

Persbericht -

De Raad van Commissarissen van ABN AMRO heeft vandaag officieel ingestemd met de benoeming van Robert Swaak tot Voorzitter van de Executive Board en Chief Executive Officer (CEO) van ABN AMRO Bank N.V. De heer Swaak zal Kees van Dijkhuizen opvolgen die op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 22 april 2020 zijn functie overdraagt.

De benoeming van de heer Swaak was op 9 januari 2020 aangekondigd onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouders. De toezichthouders hebben ABN AMRO geïnformeerd geen bezwaar te hebben tegen de benoeming van de heer Swaak. Daarmee kon zijn benoeming door de Raad van Commissarissen van ABN AMRO officieel plaatsvinden.

Robert Swaak was eerder onder andere voorzitter van de Raad van Bestuur van PwC Nederland. Daarna was hij als lid van PwC’s Network Leadership team verantwoordelijk voor Global Clients and Industries.