ABN AMRO behandelt klachten Euribor hypotheek

Het Financieele Dagblad schrijft vandaag over de rechtszaak die Stichting StopDeBanken tegen ABN AMRO wil aanspannen. ABN AMRO en de Stichting StopDeBanken hebben de afgelopen tijd intensief overlegd over het verhogen van de opslag op het Euribor rentertarief. Deze opslag steeg van 1% per 1 juli naar 2%.

De gemiddelde hypotheekrente die klanten met een Euribor hypotheek nu betalen, inclusief de verhoogde opslag, is 2,3%. Aanleiding voor de verhoging was de ontwikkeling van de rente op de geld- en kapitaalmarkt, waardoor het voor banken steeds duurder is geworden om geld te lenen.

ABN AMRO heeft verhogingen van het Euribor rentetarief een lange tijd niet doorgevoerd, maar was nu genoodzaakt om dat wel te doen per 1 juni 2012. De verhoging heeft tot vragen en discussies geleid bij een aantal klanten van de bank. Enkele individuele klanten hebben de Ombudsman van het Kifid gevraagd naar de verhoging te kijken.

ABN AMRO wijst haar klanten altijd op de mogelijkheid om hun klacht bij de Ombudsman van het Kifid aan te kaarten en staat daarvoor open. De bank heeft StopDeBanken laten weten dat zij alle klachten van klanten individueel behandelen. Het is daarom niet mogelijk om afspraken te maken met StopDeBanken die gelden voor alle klanten.

In vergelijking met andere banken heeft ABN AMRO nog steeds één van de goedkoopste Euribor hypotheken in de markt. Klanten met deze hypotheekvorm hebben nog steeds een zeer aantrekkelijke rente in vergelijking met andere hypotheekvormen.

Filteren op