Verkoop personenauto’s heeft bodem bereikt

Geparkeerde auto's

Fiscale maatregelen beïnvloeden verkoopcijfers in het eerste halfjaar van 2013. Anticiperen in bedrijfsvoering extra lastig door fiscale aanpassingen. ABN AMRO verwacht dit jaar 390.000 nieuwe autoverkopen en 450.000 in 2014.

Fiscale heffingen op automobiliteit zijn sterk bepalend voor het aankoopmoment en de keuze voor een type auto. Theo de Kort Theo de Kort Analist Autoretail

Aantal nieuw verkochte auto’s op laagste punt in 20 jaar

De voorlopige RDC verkoopcijfers van personenauto’s die Aumacon vandaag over het eerste half jaar van 2013 heeft gepubliceerd, zijn de  laagste in twee decennia. Het aantal nieuw verkochte auto’s is met ruim 36 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2012. ABN AMRO verwacht dat dit jaar 390.000 personenauto’s worden verkocht. Dit zijn 112.000 auto’s minder dan vorig jaar.