ABN AMRO breidt uit in Azië

ABN AMRO and Asia

ABN AMRO wil haar aanwezigheid in Azië vergroten door de uitbreiding van haar activiteiten op drie kerngebieden: private banking, clearing en ECT (Energy, Commodities & Transportation). Dit maakte de bank bekend tijdens een persbijeenkomst in Singapore.

Bestuursvoorzitter Gerrit Zalm, een van de sprekers op de persbijeenkomst, licht toe: “Strategisch gezien is Azië een belangrijke regio voor ons en onze klanten. De geplande uitbreiding van onze activiteiten in Azië sluit dan ook perfect aan bij onze internationale strategie. Deze bestaat onder andere uit het ondersteunen van de internationale activiteiten van Nederlandse klanten en het uitbreiden van onze global franchises op onze drie kerngebieden.”

Inmiddels heeft ABN AMRO de definitieve goedkeuring ontvangen van de China Banking Regulatory Commission om een kantoor te openen in Sjanghai. Dit kantoor is naar verwachting begin 2012 operationeel. Naast het bestaande kantoor in Singapore is dit het tweede kantoor van de bank in Azië. ABN AMRO streeft er naar om in Azië een vergelijkbare positie te bekleden als in Europa, waar de bank de zevende grootste private bank is.