Meer krediet voor MKB in 2012

Grafiek stijgend stad

Vorig jaar heeft ABN AMRO zes procent meer kredieten verstrekt aan het midden- en kleinbedrijf dan in 2011. Er is ongeveer twintig procent minder aanvragen binnengekomen in 2012, maar het aantal toegekende kredieten is zo goed als gelijk gebleven. In cijfers: in 2011 zijn 46.420 kredietaanvragen gedaan waarvan er 14.846 zijn toegekend. In 2012 zijn er 10.000 aanvragen minder geweest, namelijk 36.092, maar daarvan zijn er 13.816 toegekend.

De bank houdt hiermee vast aan haar belofte om kredietverlening open te houden voor goede ondernemers met goede plannen. In februari kwam de Europese Centrale Bank nog met cijfers waaruit blijkt dat het aantal verstrekte kredieten in de eurozone juist verder is afgenomen.

ABN AMRO vindt het uitermate belangrijk om kredieten te blijven verstrekken, juist onder uitdagende omstandigheden. Door haar uitgebreide kennis van sectoren, kan de bank op een verantwoorde manier blijven investeren. Zo is er ook in 2013 ruimte voor kredietverlening aan het MKB.

Relevante links