Update Mobiel Bankieren app ABN AMRO

Zakenvrouw met mobiel

ABN AMRO heeft voor klanten met een Android-telefoon een update van haar Mobiel Bankieren app beschikbaar gesteld. Hierdoor werkt de app sneller op Samsung toestellen en is de beveiliging aangescherpt. Klanten zijn hierover geïnformeerd via een melding op de inlogpagina van mobiel bankieren en social media.

De update is uit voorzorg ontwikkeld na een signaal van studenten van de Universiteit van Amsterdam dat anderen in theorie toegang zouden kunnen krijgen tot communicatie tussen de app op een Android-telefoon en de bank. Dat is met de update verholpen. De mobiel bankieren app is met standaard beveiligingsmaatregelen uitgerust.

ABN AMRO ontwikkelt continu updates voor alle besturingssystemen waarmee nieuwe functionaliteiten worden geboden, het gebruiksgemak wordt vergroot en veiligheid wordt verbeterd. Klanten worden geadviseerd updates te installeren zodra deze beschikbaar zijn.

Relevante links