ABN AMRO informeert over restschuld

Stapel munten met een huis

In de Volkskrant van 11 juni staat dat banken en verzekeraars huiseigenaren niet helpen als een restschuld zich voordoet. ABN AMRO geeft op haar website www.abnamro.nl/restschuld veel informatie over restschuld. Ook gaan adviseurs graag met klanten in gesprek over de mogelijkheden.

De bank biedt klanten de mogelijkheid tot 115% marktwaarde van de woning te financieren bij restschuld. Voorwaarde is dat de klant de lasten moet kunnen dragen. Een restschuldfinanciering is altijd maatwerk.

Rekentool voor berekenen restschuld

Ook is op de website een rekentool te vinden waarmee de klant een (eventuele) restschuld kan berekenen. Klanten wordt gevraagd de hoogte van de hypotheek, de opgebouwde waarde, de WOZ-waarde of taxatiewaarde en de hoogte van het spaargeld in te voeren waarna de tool een indicatie geeft van wat de eventuele restschuld is.