Amerikaanse Neha Gupta wint tiende Internationale Kindervredesprijs

Logo International Childrens Peace Prize

De Internationale Kindervredesprijs 2014 van KidsRights is gewonnen door Neha Gupta (18). De prijs werd uitgereikt door Desmond Tutu; beschermheer van de Nederlandse kinderrechtenorganisatie.

Met haar eigen organisatie heeft Neha al 25.000 kwetsbare kinderen geholpen en inspireert ze leeftijdsgenoten wereldwijd om bij te dragen aan een betere wereld voor kinderen.

ABN AMRO investeert als partner van de toekomst in mensen die iets willen bereiken. ABN AMRO is sinds 2006 partner van Stichting KidsRights. Samen maken wij de Internationale Kindervredesprijs mogelijk. Wij weten dat het deze kinderen zijn die de wereld zullen veranderen. Het is de 10e keer dat de Internationale Kindervredesprijs werd uitgereikt.

Neha Gupta ontving de prijs in de Ridderzaal in Den Haag in het bijzijn Koning Willem-Alexander, Nobel Vredesprijswinnaar 2014 Kailash Satyarthi en Kindervredesprijswinnaars van eerdere jaren. Caroline Princen, lid van de Raad van Bestuur was namens ABN AMRO aanwezig. In haar toespraak benadrukte zij het feit dat iedereen een verschil kan maken om de wereld te verbeteren maar dat het alles te maken heeft met het nemen verantwoordelijkheid. Kinderen zijn daarin de beste rolmodellen.

Relevante links