Geldautomaten en Windows XP

Een vrouw aan het pinnen

Een deel van de geldautomaten van ABN AMRO maakt gebruik van Windows XP. Dat wordt door Microsoft per 8 april 2014 niet meer ondersteund. Klanten kunnen gewoon veilig geld blijven opnemen bij de ca. 1700 geldautomaten van de bank.

Een deel van de geldautomaten van ABN AMRO maakt gebruik van Windows XP. Dat wordt door Microsoft per 8 april 2014 niet meer ondersteund. Volgens het bedrijf KAL zijn niet alle banken daar goed op voorbereid. En dat zou dan weer volgens een aantal buitenlandse media kunnen betekenen dat klanten vanaf april mogelijk niet meer op een veilige manier geld kunnen opnemen. Zie bijvoorbeeld het bericht op The Verge.

Wat betekent dit voor het gebruik van ABN AMRO geldautomaten?
ABN AMRO heeft een upgrade plan en zorgt voor een soepele overgang naar het systeem Windows 7. Klanten kunnen gewoon veilig geld blijven opnemen bij de ca. 1700 geldautomaten van de bank. De geldautomaten zelf zullen niet vervangen worden.