Gevolgen storing Internet Bankieren, Mobiel Bankieren en iDEAL voor sommige klanten nog niet voorbij

Logo ABN AMRO

Door de storing in onze betaalsystemen gisteren zijn een aantal betaaltransacties inmiddels correct, maar wel vertraagd verwerkt. Hierdoor kan het voorkomen dat u in uw mobiel bankieren app of in Internet Bankieren ziet dat u over voldoende saldo beschikt, maar bij de betaalautomaat in de winkel of bij een geldautomaat nog niet het juiste saldo is verwerkt.

Hierdoor kan het voorkomen dat u niet kunt pinnen in de winkel of bij de geldautomaat, ondanks dat het saldo op uw rekening toereikend is. Dit probleem zal nog voortduren tot half twee vannacht; dan worden alle rekeningen en saldi automatisch weer gesynchroniseerd.

Mocht u bovenstaand probleem ervaren, dan zijn er twee opties om alsnog te kunnen betalen:

• Klanten met een ABN AMRO spaarrekening kunnen direct saldo overboeken naar hun betaalrekening via de mobiele app. Dit bedrag wordt dan direct bijgeschreven op uw betaalrekening waarna betalingen weer mogelijk zijn.

• Mocht u geen ABN AMRO spaarrekening hebben, dan kunt u wellicht gebruik maken van uw (ABN AMRO) creditcard of andere betaalkaart.

We betreuren het zeer dat sommige klanten hierdoor mogelijk problemen kunnen ervaren bij het pinnen in de winkel of bij geldautomaten. Mocht u problemen blijven ervaren of een andere oplossing nodig hebben, neemt u dan contact op met onze klantenservice via 0900-0024 of via Twitter @ABNAMRO.