ABN AMRO herstelt berekende boeterente bij hypotheken

Huis te koop

Op 11 mei 2015 besteedt Radar aandacht aan de berekening van boeterente bij hypotheken. In de uitzending komen cases van klanten van ABN AMRO aan bod waarbij de boeterente berekening niet goed is gegaan. Ook is er discussie over de interpretatie van oudere algemene voorwaarden over boeterente en vinden klanten de berekening niet transparant.

ABN AMRO heeft op individuele vragen van klanten de boeterenteberekening aangepast en hen gecompenseerd. Het gaat met name om klanten met een individuele korting op de hypotheekrente die na 1 januari 2013 hebben afgelost.

De komende periode gaat de bank onderzoeken welke klanten dit nog meer betreft en hen compenseren indien van toepassing. ABN AMRO betreurt het dat dat onderzoek niet eerder heeft plaatsgevonden. Ook zal ABN AMRO stappen zetten om de transparantie in de berekening van de boete rente te verbeteren.