ECB korting voor ondernemers in ieder geval tot eind 2015

Euromunten met tandwielen

Ondernemers blijven tot in ieder geval het einde van 2015 profiteren van de korting die ABN AMRO heeft gekregen op een lening van de Europese Centrale Bank (ECB).

Korting voor ondernemers

Vanaf november 2014 heeft ABN AMRO geld geleend onder het zogenaamde “Targeted Long Term Refinancing Operations” (TLTRO) programma van de ECB. Dit resulteert voor de bank in een financieringsvoordeel van enkele miljoenen. Dit voordeel geeft ABN AMRO volledig door aan haar klanten. Ondernemers komen in aanmerking voor de korting totdat het volledige financieringsvoordeel van ABN AMRO is doorgegeven. ABN AMRO geeft deze korting door tot in ieder geval het einde van 2015.

Goede stimulans

Ruut Meijer, Directeur Commercial Clients: “Vanaf het laatste kwartaal van 2014 zien we voor het eerst sinds lange tijd een stijging van het aantal kredietaanvragen. We hebben de regeling tot nu toe bij ongeveer 4000 nieuwe kredietaanvragen kunnen inzetten. De prijs voor krediet is momenteel wellicht niet het grootste obstakel voor bedrijven. Toch merken we dat klanten deze ECB korting als een welkom voordeel ervaren.”

Lagere financieringslasten

Klanten die een nieuwe lening afsluiten bij ABN AMRO Bank, ABN AMRO Lease of ABN AMRO Commercial Finance, kunnen aanspraak maken op korting. Klanten zien het voordeel terug in lagere financieringslasten gedurende het eerste jaar van de lening door een korting op de afsluitkosten.

Relevante links