Van kantoren naar woningen

Moderne kantoorpanden

ABN AMRO en vastgoedbedrijf Caransa Groep tekenden deze week op de Provada in Amsterdam een financieringsovereenkomst voor de transformatie van 7.000 vierkante meter kantooroppervlakte naar woningen. Het gaat om een groot kantoorpand in de Amsterdamse Pijp.

Maurits Caransa: "De markt in Nederland leent zich ervoor om gedateerde kantoren te transformeren. Wij kijken dan ook heel nadrukkelijk naar de mogelijkheden om op basis van een goede onderliggende business case een herbestemming te creëren. Na de succesvolle transformatie bij het project Cobrakwartier starten we nu met veel energie aan dit project in de Amsterdamse Pijp."

Rutger Schuur van ABN AMRO Real Estate: "De vastgoedmarkt verandert enorm snel. We zien dat de leegstand van kantoorruimte een grote uitdaging is voor onze vastgoedklanten. Als bank kijken we actief mee naar de mogelijkheden voor rendabele transformatie van vastgoed. In veel gevallen biedt dit een goede en duurzame oplossing, die we graag financieren."

Meer informatie over Caransa en ABN AMRO Real Estate