Bijzonder Warm Welkom bij ABN AMRO in Sittard en Heerlen

970x404-Heerlen Warm Welkom

De ABN AMRO kantoren in Sittard en Heerlen verwelkomen hun cliënten sinds kort op een bijzondere manier. In beide kantoren zijn licht verstandelijk beperkte medewerkers actief, die de klanten welkom heten. Desgevraagd verzorgen zij ook iets te drinken voor de klanten. De zogenaamde ‘Warm Welkom Medewerkers’ hebben verder nog een aantal lichte kantoortaken, zoals papier van de kopieermachine bijvullen en het magazijn op orde houden.

De bestuursvoorzitter van de bank, Gerrit Zalm was op 12 december jl. in het bankkantoor in Heerlen op bezoek om persoonlijk de arbeidsovereenkomst van de tweede ‘Warm Welkom medewerker’ te ondertekenen. Hiermee benadrukte hij het belang dat ABN AMRO hecht om zich als bank in te zetten de doelstellingen van de Participatiewet en het Sociaal Akkoord actief te ondersteunen. Er is afgesproken dat het private bedrijfsleven voor 2026 in ieder geval 100.000 banen creëert voor mensen met een beperking.

Gerrit Zalm: ‘Het is belangrijk dat wij ons steentje bijdragen aan de doelstellingen van de Participatiewet. We blijven kijken waar functies echt van meerwaarde zijn binnen ABN AMRO en bieden mensen met verschillende beperkingen een kans. De klanten vinden het geweldig en het personeel in de kantoren zijn ook enthousiast.’

ABN AMRO richt zich met haar inspanningen op alle mensen met een beperking en gaat hiermee verder dan de wetgeving, die zich toespitst op een mensen met een arbeidsbeperking. De bank kiest ervoor geen onderscheid te maken binnen de groep mensen met een beperking. De intentie is om het aantal ‘Warm Welkom Medewerkers’ verder uit te breiden.