Georgette Boele van ABN AMRO beste voorspeller edelmetalen 2015

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO maakt met trots bekend dat Georgette Boele, analist edelmetalen en valuta bij de bank, is uitgeroepen tot beste voorspeller van de prijs van edelmetalen in 2015. De prijs werd toegekend door Metal Bulletin, een prestigieus bedrijf dat informatiediensten levert aan professionals in de metaal- en staalindustrie. Metal Bulletin looft elk jaar een prijs uit aan analisten die de meest nauwkeurige voorspellingen maken van metaalprijzen.

Georgette Boele behaalde in 2015 een nauwkeurigheidspercentage van 96,27%. Ze was de meeste accurate voorspeller van de prijs van platina, de op een na beste voorspeller van de goud- en zilverprijs, en haar voorspellingen van de prijs van palladium eindigden op de vierde plaats.

Ook in voorgaande jaren heeft Georgette Boele bewezen de prijs van edelmetalen zeer nauwkeurig te kunnen voorspellen, op kwartaalbasis en op jaarbasis. Ze werd door zowel Metal Bulletin als Bloomberg verschillende malen uitgeroepen tot de beste voorspeller van individuele edelmetalen. In 2013 won Georgette in de categorie goud, en in 2012 in de categorie zilver.