Tarieven zakelijk betalingsverkeer 2016

Pinapparaat

In 2016 blijven de tarieven voor zakelijk betalingsverkeer ongewijzigd, met uitzondering van de G-rekening.

In dit document is een overzicht te vinden van de tarieven van de zakelijke betaaldiensten per 1 april 2016.

De G-rekening is een geblokkeerde rekening speciaal voor bedrijven die personeel uitlenen. Klanten van deze bedrijven kunnen belastingen en premies voor onderaannemers en de Belastingdienst op deze zogenaamde G-rekening zetten. Meer informatie over de G-rekening is te vinden op: https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/g-rekening/index.html.

De kosten en de maandelijkse betaalfrequentie voor de G-rekeningen zijn vanaf 1 april 2016 gelijk aan een reguliere zakelijke rekening, te weten €5,50 per maand. Dit was €15,50 per kwartaal. Daarnaast waren er ongeveer 1000 zakelijke klanten die nog geen kosten betaalden voor hun G-rekening, omdat deze niet gekoppeld kon worden aan hun betaalrekening.