DIM Funds wint bij Amsterdam Investor Forum de AIF Factor 2017

Trofee beker met rood wit blauw lint

ABN AMRO Clearing hield op 8 maart 2017 de zesde editie van het Amsterdam Investor Forum. De AIF Factor prijs voor 2017 ging naar DIM Funds, dat met de presentatie van zijn beleggingsstrategie meer dan 50% van de ruim 250 afgevaardigden - waaronder vermogensbeheerders, institutionele beleggers, hedgefondsbeheerders en vermogende particulieren - wist te overtuigen.

“Laten we beleggingen weer baseren op solide economische principes in plaats van datamining” betoogde Theo Vermaelen. Vermaelen is Professor Finance bij INSEAD en portefeuillebeheerder van het fonds PV Buyback USA. “In tegenstelling tot vele andere vermogensbeheerders proberen wij de markt niet te slim af te zijn. We geloven dat kleine bedrijven soms de markt een stap voor zijn, en wat we in feite doen is bij ze aanhaken wanneer ze hun eigen aandelen terugkopen.”

“Dit jaar werd er weer een breed scala aan strategieën gepresenteerd. Vijf indrukwekkende kandidaten behaalden de finale” aldus Gildas Le Treut, Global Head of Prime Clearing bij ABN AMRO Clearing. “Ik ben vooral erg in mijn schik met de boeiende en bezielde pitches van de vijf finalisten. Mijn hartelijke felicitaties aan DIM Funds met het winnen van de AIF Factor 2017. Professor Vermaelen was helder en oprecht, en met zijn nadruk op het menselijke aspect raakte hij het publiek. Zijn persoonlijke boodschap sprak tot de verbeelding.”

AIF Factor – laat fondsen hun beleggingsstrategieën uitleggen

De AIF Factor is een wedstrijd waarin een selectie van actieve en nog op te richten fondsen, verschillend qua beheerd vermogen, locatie, beleggingsdoelen en -stijlen, hun beleggingsstrategieën uitleggen aan professionele beleggers.

De geselecteerde finalisten waren:
  1.  Ashenden Trend plus Fund

2. Blackrock, BSF Multi-Manager Alternative Strategies Fund

3. ABR Dynamic Blend Equity and Volatility Fund

4. DIM Funds - PV Buyback USA

5. Tolomeo SquarePoint Global Equities

Zesde editie van het Amsterdam Investor Forum

ABN AMRO Clearing organiseerde dit evenement met ondersteuning van het Alternatives & Funds team van ABN AMRO Private Banking. Met de voorgaande edities bouwde de AIF al een reputatie op als de belangrijkste conferentie over alternatieve investeringen van Nederland, en het forum van dit jaar heeft daar opnieuw sterk aan bijgedragen. Voor 2017 verwelkomde ABN AMRO Clearing een indrukwekkende selectie van toonaangevende professionals uit de branche, van onder andere ABN AMRO Investment Solutions, AFM, AIMA, Albourne Partners, BlackRock, Blenheim Capital, Cantab (onderdeel van GAM Systematic), CERN, CME, Crabel Capital Management, Deloitte, Done Fund Management, Falcon Money Management, FERI Trust, GAM, HFSB, In Ink (Londen), Innocap Investment Management, International Asset Management Limited (IAM), Kempen & Co, M&G Investments, Maven, Metori Capital, Mint Tower Capital Management, Multifund, Murano Systems Connect, Neuberger Berman, NN IP, PGGM&Co, Pictet Alternative Advisors SA, Privium, Rotella Capital, RPM, Tages Capital, Tolomeo Capital, Tudor Investment Corporation, en Unigestion.

About ABN AMRO Clearing

ABN AMRO Clearing is one of the world’s leading providers of clearing and financing services for listed derivatives and cash securities, OTC products, warrants, commodities and FX. With 11 offices globally employing more than 800 people, ABN AMRO Clearing services clients on 160+ exchanges, MTFs, dark pools and FX liquidity centres. We rank among the top 3 clearers in most time zones. ABN AMRO Clearing offers an integrated approach to global transaction processing, financial logistics and risk management and consistently holds over 20% of the market shares of transactions cleared on most relevant derivatives exchanges globally. ABN AMRO Clearing in December 2016 received the FOW award as the ‘Proprietary Traders Clearing Firm of the Year’ for the 4rd year in a row and the CTA Intelligence Award for FCM – Best Client Service (US, January 2015 and 2016) and Best FCM – Overall (Europe, November 2015 and 2016).