Rutger Schellens nieuwe CEO ABN AMRO Clearing Bank N.V.

ABN AMRO Hoofdkantoor

Rutger Schellens is benoemd tot nieuwe CEO van ABN AMRO Clearing Bank N.V. De benoeming is onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouders. Hij volgt daarmee Marcel Jongmans op, die vorig jaar besloot zijn loopbaan buiten ABN AMRO voort te zetten.

Met meer dan 30 jaar ervaring binnen Corporate Banking en Financial Markets in het bijzonder is Rutger Schellens een ervaren bankier. Als Senior Managing Director Capital Markets Solutions bij ABN AMRO draagt hij bovendien reeds enkele jaren verantwoordelijkheid voor de clearing activiteiten en vervult hij tevens de rol van voorzitter binnen de Raad van Commissarissen van ABN AMRO Clearing Bank N.V. Met de benoeming van Rutger tot CEO wordt deze voorzittersrol vanaf heden waargenomen door vice-voorzitter van de RvC van ABN AMRO clearing Bank, Frans van der Horst.

Rutger Schellens: “Vanuit mijn huidige rol bij ABN AMRO ken ik het Clearing bedrijf natuurlijk al zeer goed. Ik kijk ernaar uit om van dichterbij in deze boeiende business aan de slag te gaan en mijn bijdrage te gaan leveren aan het verder uitbouwen van het succes van ABN AMRO Clearing.”