ABN AMRO Foundation doneert 11.393 EUR in Sinterklaas-Tikkies

Met een speciale Tikkie-actie voor Sinterklaas heeft ABN AMRO Foundation 11.393 EUR aan medewerkersdonaties opgehaald. Het goede doel konden medewerkers zelf uitkiezen: Nationaal Fonds Kinderhulp, LINDA.foundation of Het Vergeten Kind. Met de actie wil de stichting van ABN AMRO gezinnen die het minder breed hebben een mooie pakjesavond bezorgen.

Via Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO, hebben 1.120 donateurs in aanloop naar het kinderfeest een ‘cadeautje’ overgemaakt. De hoogte van het bedrag mochten ze zelf bepalen. Daarnaast konden collega’s de actie eenvoudig ‘doortikken’, bijvoorbeeld naar vrienden of familie.

Gevulde schoentjes

De drie geselecteerde initiatieven voor de sinterklaasactie richten zich elk op kinderen voor wie het niet vanzelfsprekend is dat er op 5 december een cadeautje in hun schoen zit. Op pakjesavond kon Actie Pepernoot van Nationaal Fonds Kinderhulp rekenen op de helft van de totale opbrengst, Het Vergeten Kind op 34 procent en LINDA.foundation op 16 procent.

Een bank die belevingswerelden laat groeien

ABN AMRO Foundation zet zich in voor kinderen die opgroeien in een minder kansrijke omgeving dan leeftijdsgenoten. Jaarlijks komen tussen de 8.000 en 10.000 bankmedewerkers als vrijwilliger in actie om de horizon van deze kinderen te verbreden. Van een nieuwe sport ontdekken of een bijzonder museum bezoeken tot lessen volgen over slim omgaan met geld: de stichting organiseert samen met maatschappelijk partners honderden activiteiten gericht op de jeugd.