ABN AMRO steunt LGBT+ collega’s

ABN AMRO vindt het belangrijk dat iedere collega zich welkom voelt en zichzelf kan zijn. In een veilige werksfeer waarin ieder individu zich gerespecteerd en gehoord voelt, kunnen zij groeien en hun talenten optimaal inzetten. Ongeacht afkomst, geslacht, beperking of geaardheid. Daarom omarmt ABN AMRO verschillen en laat dat zien tijdens de Amsterdam Gay Pride.

ABN AMRO krijgt regenboog kleuren

In de week van de Amsterdam Gay Pride laat ABN AMRO expliciet zien dat ze de LGBT+ collega’s steunt en een warm hart toedraagt. Op een aantal van haar kantoren in het centrum van Amsterdam toont de bank dit op verschillende manieren via de kleuren van de regenboogvlag, het symbool van de LGBT+ gemeenschap. Belangstellenden kunnen zich daar met hun partner laten fotograferen op een van de speciale liefdesbankjes. Op social kanalen, zoals instagram en facebook vertelt een aantal LGBT+ collega’s over hoe zij het ervaren om bij ABN AMRO te werken.

ABN AMRO staat voor diversiteit en inclusie

ABN AMRO hecht groot belang aan een diverse en inclusieve werksfeer en zet zich hier al jaren voor in. De bank heeft een Diversity & Inclusion programma dat door de hele organisatie gedragen wordt. Via dit programma zet de bank zich in om ook voor LGBT+ collega’s een werksfeer te creëren waarin ieder van hen zijn of haar talenten kan ontplooien en benutten. ABN AMRO werkt hierbij regelmatig samen met andere organisaties. In ieder bedrijfsonderdeel zijn er groepen betrokken collega’s, die iedere paar maanden samenkomen om te bespreken hoe zij in hun onderdeel een diverse en inclusieve werksfeer kunnen bevorderen. Diversiteit en inclusie spelen ook een rol bij de keuze van nieuwe collega’s en bij promoties. ABN AMRO heeft bovendien een actief netwerk van LGBT+ collega’s en hun sympathisanten, het Gay Bankers Network. Zij organiseren regelmatig bijeenkomsten om ervaringen en kennis te delen of gewoon voor de gezelligheid bij elkaar te komen.

Nationaal en wereldwijd

ABN AMRO is een internationaal bedrijf, gevestigd in 17 landen buiten Nederland. Ook daar maakt ABN AMRO zich sterk voor diversiteit en inclusie. In juni 2018 ondertekende ABN AMRO de VN Gedragscode tegen discriminatie van de LGBT+ gemeenschap. En recentelijk heeft de bank zich samen met andere internationale bedrijven en Amnesty International ingezet voor een diverse en inclusieve arbeidsmarkt in Hong Kong.