ABN AMRO zet verdere stappen om woningen te verduurzamen

Sinds 1 maart jl. is ABN AMRO gestart met het bespreken van het energiezuiniger maken van de woning in hypotheekadviesgesprekken met klanten die een woning willen aankopen of verbouwen. Daarnaast wordt hypothecaire financiering van energiebesparende voorzieningen makkelijker gemaakt.

Op dit moment zijn er al diverse mogelijkheden voor aanvullende hypothecaire financiering van energiebesparende voorzieningen beschikbaar, maar daar wordt nog weinig gebruik van gemaakt. Om hier verandering in te brengen, zal woningverduurzaming gefaseerd een standaard onderdeel worden in een  hypotheekadviesgesprek bij de aankoop van een woning of een verbouwing. Daarbij wijst ABN AMRO haar klanten actief op de voordelen van woningverduurzaming, zoals lagere energielasten, verhoogd wooncomfort, grotere kans op waardebehoud en een beter klimaat. Ook gaat ABN AMRO op korte termijn de financiering ervan vereenvoudigen. De klant kan dan de financiering van de woningverduurzaming aanvragen en het bedrag daarvoor reserveren zonder zich vooraf definitief vast te leggen op de te nemen energiebesparende maatregelen.

Meer hierover is te lezen in dit persbericht.

ABN AMRO en verduurzaming

Met Missie 2030 heeft ABN AMRO een duidelijk doel gesteld: in 2030 hebben de woningen en kantoren van klanten waarvoor de bank een lening heeft verstrekt én haar eigen vastgoed gemiddeld energielabel A. Hierdoor wordt vanaf dat moment een reductie van 2 megaton CO2 per jaar gerealiseerd, wat gelijk staat aan de uitstoot van 800.000 personenauto’s.

Voor particuliere klanten geldt dat ABN AMRO hen ondersteunt bij de verduurzaming van hun woningen door inzicht te geven in de mogelijkheden en voordelen van verduurzaming van hun woning door middel van de Energie Bespaarcheck. Ook kunnen ze persoonlijk advies daarover krijgen. Daarnaast komen ze in bepaalde situaties in aanmerking voor 0,2% korting op de hypotheekrente en verzorgt de bank de financiering. ABN AMRO blijft de komende jaren nieuwe initiatieven voor al haar klanten op dit vlak ontwikkelen.