ABN AMRO Digital Impact Fund investeert in cybersecurity bedrijf BehavioSec

Het Digital Impact Fund (DIF) van ABN AMRO neemt een belang in het Amerikaanse cybersecurity bedrijf BehavioSec.

Naast toegang tot de meest geavanceerde cybersecurity technieken, krijgt ABN AMRO met deze strategische investering ook directe toegang tot de laatste ontwikkelingen en het ecosysteem van toonaangevende venture capital investeerders en bedrijven op het terrein van digitale beveiliging.

Cybersecurity is een kernthema voor ABN AMRO. Klanten moeten er immers op kunnen vertrouwen dat hun persoonlijke data en tegoeden altijd uitstekend beveiligd zijn bij de bank. Behaviosec levert een vooruitstrevende beveiligingstechnologie die een nieuw veiligheidsniveau biedt naast de bestaande technieken. ABN AMRO gaat de komende tijd onderzoeken hoe de techniek van BehavioSec ingezet kan worden ten dienst van klanten van de bank.

Het DIF is het corporate venture capital fonds waarmee ABN AMRO investeert in innovatieve startups die zich bezighouden met digitalisering van financiële producten en diensten. Het fonds is EUR 10 miljoen groot en heeft naast BehavioSec belangen in het Zweedse Tink en het Amerikaanse Cloud Lending Solutions Inc

Lees het persbericht van Behaviosec.

Relevante links