Toch een cao-uitkomst ABN AMRO en vakbonden

Gisteren hebben ABN AMRO en de vakbonden FNV Finance, De Unie en CNV Vakmensen alsnog een uitkomst van onderhandelingen bereikt over de nieuwe arbeidsvoorwaarden-cao. Naar aanleiding van de overwegend negatieve stemming tijdens de ledenraadpleging en de uitnodiging van de vakbonden om het gesprek te hervatten is er nu toch een cao-uitkomst. Het verschil met het cao-eindbod van 20 december 2017 is een structurele salarisverhoging van 2% per 1 januari 2018 (in plaats van 1% structurele verhoging per 1 juli 2018). De vakbonden leggen dit de komende twee weken ter stemming voor aan hun leden.

"Ik ben erg blij dat er overeenstemming is. We hebben de afgelopen periode goed geluisterd naar de reacties op het eindbod. Wat mij betreft draagt deze uitkomst in combinatie met het totale arbeidsvoorwaardenpakket bij aan de waardering voor onze medewerkers", aldus Kees van Dijkhuizen CEO van ABN AMRO.

De arbeidsvoorwaarden-cao heeft een looptijd van twee jaar, van 1 januari 2018 tot 1 januari 2020. Bij een positieve ledenraadpleging vóór 15 februari 2018 zal de nieuwe cao per 1 januari 2018 ingaan.