Wearable favoriet bij betalen

ABN AMRO is begin dit jaar gestart met een test waar 500 klanten betalen met wearables. Maar liefst 78 procent van deze klanten verkiest de wearable als favoriete betaalmiddel. Nog maar 19 procent geeft de voorkeur aan de pinpas. Gemiddeld doen de klanten zes betalingen per week met de wearable voor bedragen onder 25 euro. ABN AMRO verlengt de test om nieuwe functionaliteiten verder te testen met deze groep klanten.

Tijdens de test hebben de klanten via een app feedback gegeven. Bepaalde feedback is direct tijdens de testperiode aangepast, andere wensen worden nu ontwikkeld. De meerderheid van de klanten geeft aan real-time inzicht te willen hebben in de wearable-betalingen in Mobiel Bankieren – op dit moment is dat nog een dag later. En ze willen graag de wearable gebruiken bij betalingen boven de €25 – met pincode.

Voor vragen kunt u contact opnemen met ABN AMRO persvoorlichting tel. 020 - 628 89 00.

Relevante links