25 duizend euro voor bouw circulair Hotel Heppie van Stichting Het Vergeten Kind

CEO Private Banking Pieter van Mierlo heeft woensdagochtend in Circl een cheque ter waarde van 25 duizend euro overhandigd aan stichting Het Vergeten Kind. De stichting gebruikt het geld voor de bouw van een circulair Hotel Heppie in Almere.

Het Vergeten Kind organiseert vakantiekampen voor kinderen bij wie de thuissituatie niet stabiel is. Vanwege het succes van het eerste Hotel Heppie in Mierlo is besloten om een tweede locatie te bouwen in Almere. De stichting wil het nieuwe Hotel Heppie – net als Circl - volledig circulair bouwen: met gebruikte en herbruikbare materialen en producten.

Accelerate the sustainability shift

Het doel van de stichting sluit naadloos aan bij onze nieuwe purpose: banking for better, for generations to come. De bouw van het circulaire Hotel Heppie, en de rol die wij daarin als bank spelen, is daarnaast een mooi voorbeeld van de aangescherpte strategie die hiermee echt tot leven komt; het versnellen van de duurzaamheidstransitie.

Stakeholders

Koosje Ploegmakers, directeur Goede Doelen bij Instituten&Charitas, vertelt dat bij de klantvraag voor een lening gekeken is hoe ABN AMRO ook op andere manieren kan helpen. ‘Met dank aan relatiemanager Rob Peelen hebben we de klant met verschillende stakeholders kunnen verbinden. Met als resultaat deze mooie vernieuwende plannen: circulaire bouw om sociale inclusie van kinderen te bevorderen.’

Sneeuwbal

Pieter van Mierlo: ‘Het is schrijnend om de verhalen te horen over de kinderen waar Het Vergeten Kind zich hard voor maakt. Tegelijkertijd ook mooi dat wij als bank met onze kennis en ervaring met circulair bouwen hierin een bijdrage gaan leveren. Laat dit het begin zijn van een sneeuwbal die gaat rollen en steeds groter wordt.’

De stichting verwacht dit jaar over te gaan tot aankoop van de grond en hoopt in 2020 de eerste kinderen te ontvangen in het nieuwe Hotel Heppie Almere.