Fintechs bankieren bij ABN AMRO

Nadat vorige week bekend werd dat fintech BUX en ABN AMRO gaan samenwerken, kiezen ook deze week een aantal fintechs ervoor om bij ABN AMRO te bankieren.

Een daarvan is Starling, een challenger bank in het Verenigd Koninkrijk. Deze week organiseerde ABN AMRO Financial Institutions (F.I.), de afdeling die financiële (tech) bedrijven bedient, ook een evenement over ‘tech in de boardroom’. Dit goed bezochte evenement voor leden van Raden van Commissarissen van financiële instellingen in Noordwest Europa vond deze week plaats. Gastheren waren Tom de Swaan, voorzitter van de Raad van Commissarissen van ABN AMRO en Jonathan Greenwood, Vice-Chairman F.I.

Chris van Schuppen, Hoofd Financial Institutions: “Vanuit alle lagen in de bank wordt er samengewerkt met fintech-bedrijven die klantwaarde kunnen toevoegen. Ook bij F.I is dit het geval. Het is mooi om te zien dat we in korte tijd weer drie nieuwe fintechs als klant verwelkomen.”

F.I. biedt financiële spelers uit met name Noordwest Europa diensten aan op het vlak betaalverkeer, liquiditeit management, financiering en valutamanagement. Maar F.I. biedt ook advies voor overnames, beursgangen en clearing diensten. Chris van Schuppen: “Fintech-bedrijven kunnen bij ABN AMRO rekenen op veel marktexpertise en een goed aanbod van financiële diensten.”