Hoe wij 50% minder voedsel willen verspillen voor 2030

De gemiddelde Nederlander gooit thuis 50 kilo per jaar aan voedsel weg. Daar komt verspilling bij de boer, het transport, de supermarkt en restaurants nog bij. Zonde en slecht voor het milieu. Dat willen we helpen terugdringen.

Want verspilling zorgt voor choquerende cijfers: als je al het verspilde voedsel in de wereld bij elkaar optelt, kun je daarmee vier keer alle ondervoede aardbewoners van eten voorzien.

Als bank financieren we oplossingen die deze voedselverspilling tegengaan. Denk aan moderne technologie in warmere landen of sensoren die de voedselkwaliteit meten in ons eigen land. Ook in onze bedrijfsrestaurants proberen we zo weinig mogelijk weg te gooien.

Benieuwd wat jij thuis kunt doen om voor 2030 de helft minder voedsel te verspillen? Bekijk de video.

We willen aan collega’s, klanten en de maatschappij laten zien waarom wij door samen te werken met klanten, zakelijk en privé, meer kunnen bereiken. In dit geval werken we samen met boeren, transportbedrijven, supermarkten, consumenten en restaurants. Wil je meer weten over voedselverspilling en hoe de bank hiermee omgaat?

Ook in onze eigen bedrijfsvoering zijn we volop bezig om voedselverspilling tegen te gaan. Zo gaat Rudolf, chefkok van Circl, constant de strijd aan tegen voedselverspilling. Bekijk de video hieronder.

Lees hier hoe de bank wil bijdragen aan een duurzame, betere wereld – op alle fronten.

Lees hier het zojuist uitgebrachte onderzoeksrapport over voedselverspilling van ABN AMRO.