Jaarverslag 2018: Banking for better

Het jaarverslag van ABN AMRO over 2018 staat online. Daarin leggen we uit in welke omgeving wij werken als bank, hoe we werken en wat we bereikt hebben voor onze klanten en de maatschappij.

Jaarverslagen worden vaak gezien als taaie kost. Lees dan die van ABN AMRO eens. Vorig jaar genomineerd voor de Henri Sijthoffprijs en door de Ethical Corporation uitgeroepen tot Best Integrated Report.

ABN AMRO publiceert een Integrated Annual Review naast het Annual Report. In het Integrated Annual Review lees je over onze vernieuwde strategie en zijn er onder andere interviews met Kees van Dijkhuizen en voorzitter van de Raad van Commissarissen Tom de Swaan.

Kees van Dijkhuizen spreekt zich uit over innovatie, de vernieuwde strategie en duurzaamheid. “Duurzaamheid biedt zakelijke kansen. We zijn niet de enige bank die dit doet, maar we willen hierin wel vooroplopen. Front runner zijn.” Tom de Swaan legt uit hoe hij zijn rol ziet en hoe hij wil bijdragen aan het succes van de bank.

Daarnaast een helder verhaal over waar en hoe we investeren, over digitalisering, onze dienstverlening aan klanten, het aantrekken van nieuw talent en het versnellen van de verschuiving naar duurzaamheid.

En we hebben oog voor de wereld om ons heen. Dus besteden we ook ruim aandacht aan onderwerpen als de Nederlandse economie, digitale technologieën, het renteklimaat, verwachtingen van de samenleving en aangescherpte wet- en regelgeving.

Tot slot is er nog ruimte om te lezen hoe wij onze omgeving zien, wat wij daarvoor willen betekenen, wat we bedoelen met Banking for better en welke waarde we creëren voor onze stakeholders.

Mocht je na dit alles nieuwsgierig zijn geworden, dan is hier het document te downloaden.

ABN AMRO Jaarverslag 2018