Kleur bekennen: waarom we wel palmoliebedrijven financieren

Waarom kiezen wij als bank er dan toch voor om palmoliebedrijven te financieren? Deze kritische vraag horen we vaak. Vanaf nu gaan we proactief het gesprek aan op social media om uit te leggen hoe wij het zien.

'Accelerating the sustainability shift' betekent ook dat we kleur gaan bekennen in onze communicatie. In de helft van de producten uit de supermarkt zit palmolie. We kunnen dus niet makkelijk zonder. En voor alternatieven is veel meer landbouwgrond nodig wat er niet is. Dus kiezen wij als bank ervoor om de palmoliebedrijven te houden als klant om zo te helpen bij verduurzamen. Hoe? Bekijk dan de video.

We willen aan collega's, klanten en de maatschappij laten zien waarom wij door samen te werken met (zakelijke) klanten meer kunnen bereiken. Meer weten over de duurzame uitdagingen en wat een bank en jij thuis hiermee te maken hebben? Bekijk dan onze nieuwe pagina. Hier hebben we getracht het eenvoudig uit te leggen. Meer onderwerpen volgen snel.