Prospery in Duitsland stopt

Vandaag zijn klanten van Prospery, de online wealth manager van ABN AMRO in Duitsland, geinformeerd dat zij binnenkort niet langer gebruik kunnen maken van Prospery.

Prospery werd in december 2017 geïntroduceerd in Duitsland als een digitaal platform dat overzicht geeft over het volledige en toekomstige vermogen, beleggingen actief beheert en persoonlijke coaching op afstand tegen een vast tarief biedt. Inmiddels is gebleken dat het zonder distributiekanaal moeilijk is om klanten aan te trekken waardoor het aantal klanten met interesse in Prospery achterbleef. Het zou forse additionele investeringen vergen om het aantal klanten te laten groeien. ABN AMRO heeft daarom besloten niet in deze vorm door te gaan met Prospery. De ervaringen die ABN AMRO heeft opgedaan met Prospery en de technologie worden hergebruikt in Nederland. Klanten zullen financieel niet worden benadeeld.