ABN AMRO-medewerkers helpen familie en vrienden in financiële nood door coronacrisis

Sinds de coronacrisis is het aantal aanvragen voor financiële hulpverlening verdubbeld. Verschillende verzekeringsmaatschappijen en banken zijn in actie gekomen om hierin ondersteuning te bieden. In samenwerking met het Nibud is er een speciale training samengesteld om naast klanten ook familie en vrienden te ondersteunen in deze moeilijke tijd. Honderden medewerkers in de financiële sctor hebben de training al gevolgd, een groot succes.

Met deze training laten we zien dat we als bank midden in de maatschappij staan en onze kennis inzetten om anderen te helpen, ook in onze eigen omgeving Frans van der Horst CEO Retail Banking

Ook ABN AMRO-medewerkers zijn erg enthousiast. Binnen drie dagen hebben zich al meer dan 500 collega’s aangemeld voor de training ‘Hulp bij je geldzaken’. Het aantal aanmeldingen overtreft de verwachtingen en omdat de aanmeldingen blijven binnenkomen kunnen nog eens 250 extra collega’s zich aanmelden. De eerste deelnemers gaan binnenkort al aan de slag zodat zij straks hun omgeving kunnen helpen.

Frans van der Horst, CEO van ABN AMRO Retail, is sponsor en ambassadeur van dit initiatief.

Online training ‘Hulp bij je geldzaken’

De online training ‘Hulp bij je geldzaken’ van het Nibud is op maat gemaakt voor ABN AMRO-medewerkers en bestaat uit negen lessen. Deze kunnen tijdens of buiten werktijd worden gevolgd. De deelnemers leren onder andere hoe je iemand kunt helpen de juiste keuzes te maken en overzicht te creëren in zijn of haar uitgaven. Ook is er informatie beschikbaar over het pakket aan noodmaatregelen van de overheid. Naast de professionele hulp die de bank biedt aan klanten bij geldproblemen, kunnen medewerkers nu ook hun steentje bijdragen in hun persoonlijke omgeving.