ABN AMRO vestigt aandacht op circulaire economie

Door de coronacrisis zijn we met een andere bril naar ons consumentengedrag gaan kijken. Het belang van een circulaire economie was misschien nog nooit zo duidelijk. ABN AMRO lanceert vandaag een campagne om hierop de aandacht te vestigen.

Circulaire businessmodellen en bedrijfsinitiatieven

De circulaire economie is onderdeel van onze wereld, misschien meer dan we beseffen. Als consument maken we bewuste keuzes in ons dagelijks leven. Ondertussen werken talloze bedrijven aan circulaire businessmodellen en duurzame initiatieven waar de markt gebruik van kan maken. ABN AMRO steunt deze bedrijven met advies en financiering. Zo werken we samen aan een duurzame samenleving zonder afval.

100 circulaire deals

De campagne die vandaag van start gaat is gebouwd rondom een aantal voorbeelden van circulaire deals waarmee we als bank onze klanten helpen bij het verduurzamen van hun bedrijf. Eind dit jaar wil ABN AMRO 100 van deze ‘circulaire deals’ afsluiten. Met deze ambitie geven we invulling aan onze duurzame purpose: Banking for better, for generations to come.

De campagne rondom circulaire economie

De campagne is te zien op onze online kanalen. Video’s laten de wisselwerking zien tussen consumenten en bedrijven in hun bijdrage aan de circulaire economie. Ook zijn er portretten van klanten met een circulair bedrijfsmodel (de ‘circulaire deals’). Achtergrondinformatie over circulariteit is te lezen op de themapagina.

Bekijk de themapagina over circulariteit

Bekijk meer over onze duurzame purpose