Alle kantoren rookvrij

Vanaf dit jaar zijn al onze bankkantoren rookvrij. Ook de externe rookruimtes zijn verdwenen of dicht.

Buiten roken is vanaf vandaag alleen nog toegestaan op minimaal 7,5 meter van de buitengevel of het terrein. Naast een gezonde werkomgeving willen wij dat kinderen opgroeien in een rookvrije omgeving.

Vanaf 2 januari hebben alle (bank)kantoren daarom de poster rookvrij met het witte vinkje achter het glas op deur of raam aan de buitengevel. Daarmee laten we ook klanten en bezoekers zien dat ABN AMRO rookvrij is.

Alliantie Nederland Rookvrij

ABN AMRO is aangesloten bij Alliantie Nederland Rookvrij. Deze brede maatschappelijke beweging heeft steeds meer impact. Rookvrij wordt de komende jaren de norm. Interne rookruimtes in horecagelegenheden moeten nu écht dicht zijn. En de rookruimtes in openbare gebouwen, zoals ziekenhuizen en scholen, gaan in 2021 dicht.

In 2022 komt er waarschijnlijk een compleet verbod, in alle openbare gebouwen, bij bedrijven en ook in stadions. Zelfs Artis is vanaf april dit jaar rookvrij; ‘schone lucht voor iedereen’ is hun motto.

Medewerkers van ABN AMRO krijgen ondersteuning als er de wens is om te stoppen met roken. HR biedt groepstrainingen en andere vormen van ondersteuning.