Frans van der Horst over coronamaatregelen voor particuliere klanten

De uitbraak van het coronavirus heeft acute impact op de geldsituatie van veel mensen. Door het aanbieden van een betaalpauze voor hypotheek of lening, hoopt ABN AMRO de lasten van klanten tijdelijk te verlichten. In een korte video legt Frans van der Horst, CEO Retail, uit wat de maatregelen precies inhouden, hoe het proces loopt, wie er in aanmerking komen voor de betaalpauze en wat klanten nog meer kunnen doen om grip te krijgen op hun financiën.

Betaalpauze hypotheken

ABN AMRO biedt als onderdeel van de steunmaatregelen om haar particuliere klanten financieel zo gezond mogelijk door de coronacrisis te helpen, standaard een betaalpauze voor hypotheken van 3 maanden. Na 2 maanden wordt contact opgenomen met de klant om te kijken welke vervolgafspraken worden gemaakt. Een van de mogelijkheden is het verlengen van de betaalpauze met 3 maanden naar totaal 6 maanden.

Lees hier meer over de steunmaatregelen voor ondernemers en particulieren.