Leven van arme boer verbeteren met paar honderd euro

De wereld telt zo’n 500 miljoen kleine boeren die moeilijk rondkomen. ABN AMRO heeft 50 miljoen euro beschikbaar gesteld voor microkredieten. “Met een paar honderd euro kunnen deze boeren zich aan de armoede ontworstelen”, vertelt collega Emilie.

Vier jaar geleden begon ABN AMRO met Impact Banking: het (via klanten) verstrekken van microfinanciering in ontwikkelingslanden. Daarmee kunnen kleine boeren investeren in bijvoorbeeld betere gewassen en zo hun productie en dus levensstandaard verhogen. Daarnaast volgen de boeren trainingen waarin ze leren over moderne landbouwtechnieken en duurzame landbouw.

Emilie Ottervanger is medeoprichter van Impact Banking. In de video legt zij uit hoe zij kleine boeren in koffie en cacao een kans geeft op een betere toekomst.

Kijktijd: 1 minuut 34 seconden

Lees hier meer over Impact Banking.

Weet je of jouw koffie eerlijk geproduceerd wordt? Bekijk ook Doordenkers over Mensenrechten .

ABN AMRO wil levensomstandigheden van mensen verbeteren. In ons Human Rights Statement staat wat we verwachten van onze klanten en andere bedrijven waarmee we samenwerken. Zo zetten we ons ervoor in dat onder andere (kleine) boeren een leefbaar loon verdienen.

Lees hier meer over hoe een bank uitbuiting kan tegengaan of bekijk hier  de video waarin we het je in 1 minuut uitleggen.