Podcast: duurzame verdienmodellen op de snijtafel #3

ABN AMRO wil klanten op weg helpen naar duurzaamheid. Daarom bespreken Arnold en Jimmy in de podcast ‘De expert en de leek’ iedere maand een onderdeel van de energietransitie. Jimmy Lange is razendnieuwsgierig, maar zijn natuur- en scheikundekennis laten hem in de steek. Arnold Mulder (sector bankier Energie bij ABN AMRO) is gelukkig in staat om het hem allemaal haarfijn uit te leggen.

Jimmy is deze keer benieuwd naar waterstof. Waterstof is geen energiebron (zoals diesel of benzine), maar een energiedrager. Dat houdt in dat we het niet kunnen winnen, maar dat we het moeten produceren. Als je waterstof eenmaal hebt geproduceerd, kun je het gebruiken voor allerlei vormen van voortstuwing. Bijvoorbeeld in de transport- en/of logistieksector. Is waterstof dan hét wondermiddel om zwaar transport op lange afstanden te verduurzamen? En waarom rijdt niet iedereen nu al op waterstof? Arnold legt het uit binnen 10 minuten.

Verslimmen en verduurzamen

ABN AMRO wil haar klanten helpen op weg naar duurzaamheid. Onder andere door duurzame initiatieven in de energietransitie, zoals waterstof, te financieren. Daarmee willen we bijdragen aan het verslimmen en verduurzamen van onze leefomgeving door middel van schone energieproductie: een van de belangrijkste doelen voor komende jaren binnen ABN AMRO op het gebied van innovatie.

Duurzame verdienmodellen op de snijtafel

Meer weten over duurzame technieken op het gebied van energie? Elke maand in Circl (het circulaire paviljoen van ABN AMRO op de Amsterdamse Zuidas) vindt Energy Transition Thursday plaats. Hier leggen we verschillende duurzame verdienmodellen binnen de energietransitie op de snijtafel: want wie het verdienmodel voor een duurzame techniek sluitend krijgt, heeft goud in handen.

Benieuwd geworden naar het Energy Transition Thursday? Bekijk hier dan de volgende aflevering.

Meer weten over waterstof? Luister hier het hele Energy Transition Thursday evenement over dit onderwerp terug (luistertijd 1 uur en 43 minuten).