Vernieuwen in een wereld die stilstaat

De samenleving zit weer gedeeltelijk op slot. Het is makkelijk om hierin vast te blijven zitten. Maar juist nú gas geven op je innovatieplannen biedt kansen. Dat is precies wat het bedrijf Vrijdag Premium Printing doet door deel te nemen aan het Impact Nation programma van ABN AMRO. Bekijk hier hun verhaal.

Als verpakkingsproducent maakt Vrijdag Premium Printing meestal producten die uiteindelijk op de afvalhoop belanden. Dat moet anders, dacht directeur Henk Nota. Maar makkelijker gezegd dan gedaan, want waar begin je?

Hij vond zijn startpunt bij het programma van Impact Nation, een samenwerking tussen ABN AMRO, Impact Hub en The Next Web. Wij helpen daar bedrijven hun duurzaamheidsuitdaging te formuleren. Impact Hub en The Next Web helpen het bedrijf om deze uitdaging te tackelen. Binnen honderd dagen komen de partijen tot een concrete oplossing. Benieuw hoe dit ging? Bekijk de video van Vrijdag Premium Printing.

Kijktijd: 2 minuten

Geen luchtkastelen, maar tastbaar eindproduct

We willen klanten helpen verduurzamen. Het programma van Impact Nation is zo ingericht dat ondernemers in honderd dagen concreet antwoord krijgen op hun duurzaamheidsvraagstuk. Maar hier blijft het niet bij: ook na het programma blijven wij de ondernemers ondersteunen met advies over de financiering, wet- en regelgeving, en het doormeten van de impact.

Vooral midden- en kleinbedrijf

Het programma onderscheidt zich van andere initiatieven doordat we met Impact Nation vooral richt op het midden- en kleinbedrijf. Vergelijkbare programma’s zijn vaak alleen weggelegd voor grotere organisaties.

Meer weten over het Impact Nation programma?