ABN AMRO neemt deel aan samenwerkingsverband Schakel!

Vrouw met huisje en spaarvarken

Steeds meer eigen woningbezitters met betalingsproblemen melden zich bij schuldhulpverlening. Om deze groep klanten beter van dienst te kunnen zijn, is Schakel! in het leven geroepen. Hierin werkt ABN AMRO samen met onder andere de NVVK, de brancheorganisatie voor schuldhulpverlening. Wendie Cornelissen, directeur Hypotheken Particulieren ABN AMRO: "Door beter met elkaar samen te werken, kunnen we sneller passende oplossingen bieden." Schakel! is op 16 april van start gegaan.

Schuldhulpverleners en hypotheekverstrekkers krijgen door de groeiende vraag naar schuldhulpverlening steeds vaker met elkaar te maken. In het verleden kon het gebeuren dat verschillende partijen dezelfde klant hielpen zonder het te weten. Door Schakel! is dat verleden tijd en kunnen de betrokken partijen in een vroeg stadium informatie uitwisselen over de klant. Wendie Cornelissen: "Zo krijgen we een goed beeld van de persoonlijke financiële situatie van de klant met de schuldhulpvraag en kunnen we hem of haar beter van dienst zijn. We delen alleen gegevens als klanten dat willen."

Schakel! is een samenwerkingsverband tussen de NVVK, de brancheorganisatie van schuldhulpverlening, en de hypotheekverstrekkers: ABN AMRO, Florius, ING, Obvion, Rabobank, SNS Bank en Reaal.

ABN AMRO heeft een eigen Hypotheek Care Team dat klanten helpt bij dreigende betalingsachterstanden. Meer informatie daarover is hier te vinden. Daarnaast heeft ABN AMRO nog een uitgebreid programma om betalingsproblemen te voorkomen.

Meer weten over schuldhulpverlening? Kijk op www.nvvk.eu.