ABN AMRO en RBS tekenen partnerbankovereenkomst voor internationale transaction banking klanten

Persbericht -

ABN AMRO en RBS hebben een partnerbankovereenkomst getekend. Op basis hiervan worden aan nieuwe en bestaande klanten van ABN AMRO via het wereldwijde netwerk van RBS internationale transaction banking diensten aangeboden.

Met deze belangrijke mijlpaal zal het nieuwe ABN AMRO, dat later dit jaar na de juridische splitsing van de verschillende ABN AMRO onderdelen vanuit de consortiumpartijen ontstaat, in staat zijn om haar klanten de producten en diensten te blijven aanbieden waarvan zij momenteel reeds gebruikmaken. RBS zal gedurende de driejarige looptijd van de overeenkomst profiteren van het aanzienlijke transactievolume van deze belangrijke klant.

Brian Stevenson, Chief Executive, Global Transaction Services bij RBS: "RBS heeft in het verleden al eerder met succes partnerbankoplossingen geïmplementeerd. We zijn zeer verheugd dat we deze overeenkomst met ABN AMRO ondertekend hebben. Daarmee wordt ons onovertroffen internationale netwerk voor een gewaardeerde klant opengesteld."

Maarten Mol, Head of Transaction Banking bij ABN AMRO: "Via deze overeenkomst kunnen wij onze klanten nog steeds een zeer sterke internationale propositie aanbieden. Aan de ruime kennis en expertise van onze medewerkers en ons volledige binnenlandse dienstenaanbod in Nederland worden nu het internationale netwerk en de producten toegevoegd waaraan onze klanten al gewend waren."

Een aantal hoofdelementen van de overeenkomst:
Het nieuwe ABN AMRO krijgt toegang tot het internationale transaction banking netwerk van RBS. Klanten van het nieuwe ABN AMRO zullen op nagenoeg dezelfde wijze als klanten van RBS profiteren van de voordelen van het internationale netwerk van RBS. ABN AMRO verzorgt de primaire klantcontacten op het gebied van verkoop, implementatie en ondersteuning. Klanten kunnen binnen het gehele netwerk van RBS gebruikmaken van een scala aan producten en diensten: rekeningen, betalingen en incasso, liquiditeitsbeheer en betalingskanalen. Op deze wijze bieden wij onze klanten continuïteit van dienstverlening. Klanten kunnen gebruikmaken van één Electronic Banking-applicatie – de ABN AMRO versie van Access Online – om hun rekeningen bij beide banken te beheren. De banken hebben al een begin gemaakt om samen te werken in de geest van de overeenkomst. Later dit jaar, wanneer ook de plannen voor de juridische splitsing van RBS en het nieuwe ABN AMRO ten uitvoer worden gebracht, zal de overeenkomst van kracht worden.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:
ABN AMRO Persvoorlichting
pressrelations@nl.abnamro.com