ABN AMRO NV maakt voordracht externe accountant bekend

Persbericht -

In het kader van de voorbereidingen voor de integratie van ABN AMRO Bank N.V. en Fortis Bank (Nederland) N.V., bestaat het voornemen om KPMG aan de aandeelhouder voor te gaan dragen als externe accountant voor de financiële controlewerkzaamheden van de jaarrekeningen van de nieuwe groep, met inbegrip van de nieuwe gecombineerde bank en al haar dochterondernemingen.

Dit voornemen is gebaseerd op een in de afgelopen maanden uitgevoerde tender, waarbij is uitgegaan van een opdracht met een looptijd van 3 jaar.

De voordracht zal eerst worden gedaan op het moment dat ABN AMRO Group N.V. de aandelen houdt in zowel ABN AMRO Bank N.V. als Fortis Bank (Nederland) N.V. Naar verwachting zal hiervan sprake zijn in april 2010, onder voorbehoud van de daartoe vereiste goedkeuringen.

Perscontacten:

ABN AMRO Press Office