Verder herstel bedrijfsleven in 2011

Persbericht -

ABN AMRO komt met voorzichtig positieve omzetvooruitzichten Nederlandse sectoren.

Het beeld van de verschillende sectoren verschilt onderling nog behoorlijk. De industrie was een van de eerste sectoren in herstel na de crisis. ABN AMRO verwacht dat de maaksector in 2011 deze voortrekkersrol blijft behouden met een omzetgroei van 6%. De 5% omzetgroeiverwachting in de zakelijke dienstverlening is ook positief te noemen. De overige sectoren kunnen – met uitzondering van de bouw – een plus noteren, maar de groeipercentages zijn zeker nog niet uitbundig. Branches als online retail (+15%), autoretail (+8%) en vervoer over het spoor (+10%) zijn wel positieve uitschieters in de vooruitzichten op 2011.

Dit komt naar voren in de sectorupdates met trends, ontwikkelingen en vooruitzichten voor 9 sectoren en 78 branches die vandaag door ABN AMRO uitgebracht wordt in de jaarlijkse publicatie ‘Visie op Sectoren’.