ABN AMRO uitgeroepen tot 'Best Overall European Private Bank' en 'Best Domestic Clients Team’ bij uitreiking WealthBriefing European Awards 2014

Medaille goud zilver brons

ABN AMRO Private Banking is gisterenavond bij de uitreiking van de WealthBriefing European Awards 2014 in Londen uitgeroepen tot ‘Best Overall European Private Bank’ en voor het tweede jaar op rij tot ‘Best Domestic Clients Team’.

Een jury bestaande uit topfunctionarissen van internationale vermogensbeheerders, consultants uit de financiële sector en redacteuren van WealthBriefing riep ABN AMRO Private Banking uit tot winnaar op grond van haar evenwichtige internationale aanwezigheid, de kracht van de multi-branding strategie op verschillende markten en de consequente klantfocus bij alle activiteiten.

ABN AMRO Private Banking bestaat uit een netwerk van gerespecteerde nationale vermogensbeheerders: ABN AMRO MeesPierson in Nederland, Bethmann Bank in Duitsland en Neuflize OBC in Frankrijk. Deze banken behoren alle drie tot de oudste financiële vermogensbeheerders in hun thuismarkt en nemen daar een toonaangevende positie in.

Jeroen Rijpkema, CEO van ABN AMRO Private Banking International:
“Wij passen een vrij unieke benadering toe met onze multi-domestic, multi-brand strategie. Deze omvat enkele van de oudste vermogensbeheerders op onze belangrijkste Europese markten – naast een goed geïntegreerd wereldwijd netwerk en onze toenemende activiteiten in Azië. De prijzen vormen een bekroning op onze klantfocus in zorgvuldig geselecteerde markten en op onze voortdurende inspanningen om relevant te blijven voor onze klanten tegen de achtergrond van technologische en demografische veranderingen.”
ABN AMRO Private Banking is het bedrijfsonderdeel van ABN AMRO Bank voor internationaal vermogensbeheer. Met een beheerd vermogen van EUR 171 miljard en meer dan 120.000 vermogende particuliere klanten bieden wij een volledig scala aan producten en oplossingen voor bankzaken, vermogensbeheer, en financiële en nalatenschapsplanning. Bij de vestigingen in Nederland en 10 andere landen wereldwijd werken 3.700 professionals. Tot dit netwerk behoren ook gerenommeerde vermogensbeheerders als ABN AMRO MeesPierson in Nederland (opgericht in 1720), Bethmann Bank in Duitsland (opgericht in 1712) en Neuflize OBC in Frankrijk (opgericht in 1667). ABN AMRO Private Banking is de op twee na grootste vermogensbeheerder in de eurozone en de zevende in Europa. Ook in Azië hebben we een sterke positie.

Meer informatie kunt u vinden op www.abnamroprivatebanking.com

Meer persberichten