ABN AMRO verwelkomt Olga Zoutendijk als commissaris

ABN AMRO Hoofdkantoor

Vandaag maakt ABN AMRO bekend dat Olga Zoutendijk met ingang van 1 juli a.s. is benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van ABN AMRO Group N.V. en ABN AMRO Bank N.V. voor een termijn van vier jaar.

Mevrouw Zoutendijk heeft ruim 25 jaar ervaring in het internationale bankwezen. In haar vorige functie bekleedde zij bij Standard Chartered Bank de rol van Group Head of Wholesale Banking,Asia. Tevens was zij lid van de Global Executive Committee van de Wholesale Bank.

Daarvoor was mevrouw Zoutendijk werkzaam bij Westpac Banking Corporation en ABN AMRO Bank N.V., alwaar zij diverse senior-beleidsfuncties vervulde in corporate- en investmentbanking en in retail-banking, in Azië, Australië, Europa en in de Verenigde Staten.

"Wij zijn zeer verheugd mevrouw Zoutendijk te verwelkomen als commissaris", zei Rik van Slingelandt, voorzitter van de Raad van Commissarissen. "De sterk toenemende wet- en regelgeving, de veranderende behoeften van klanten, en de nadruk op effectief bestuur en toezicht hebben als gevolg dat wij concurreren in een zeer dynamisch en veranderlijk bankwezen. De uitgebreide ervaring en het hoge kaliber van mevrouw Zoutendijk betekenen dat zij een waardevolle bijdrage kan leveren aan de realisatie van de strategische doelstellingen van ABN AMRO."

"Ik ervaar het als een voorrecht om op dit belangrijke moment zitting te nemen in de Raad van Commissarissen van ABN AMRO," aldus mevrouw Zoutendijk. "Nu het Ministerie van Financiën de intentie heeft uitgesproken dat zij het belang in ABN AMRO wil afbouwen, komt de bank in een nieuwe en spannende fase terecht. Ik verheug mij erop een bijdrage te leveren aan de strategie van de bank."

Meer persberichten