ECB korting voor de ondernemer

Euromunten als tandwielen

Ondernemers die tussen 1 november en 1 april geld lenen bij ABN AMRO profiteren van de korting die ABN AMRO heeft gekregen op een lening van de Europese Centrale Bank (ECB).

Stimulans voor de economie

Ruut Meijer, Directeur Commercial Clients: "We hebben het geld geleend om het voordeel ook snel weer door te geven aan onze klanten, in lijn met de doelstelling van de ECB. De prijs voor krediet is momenteel misschien niet het grootste obstakel voor bedrijven. Toch is deze ECB korting een goede stimulans voor investeringen en daarmee voor de economie."

Lagere financieringslasten

Elk Nederlands bedrijf dat vanaf 1 november een nieuwe lening afsluit bij ABN AMRO, ABN AMRO Lease of ABN AMRO Commercial Finance, kan aanspraak maken op korting. Klanten zien het voordeel terug in lagere financieringslasten gedurende het eerste jaar van de lening door een korting op de afsluitkosten.

TLTRO

Het geld dat ABN AMRO heeft geleend onder het zogenaamde "Targeted Long Term Refinancing Operations" (TLTRO) programma van de ECB, resulteert voor de bank in een absoluut bedrag van enkele miljoenen financieringsvoordeel. Ondernemers krijgen de korting totdat het financieringsvoordeel van ABN AMRO volledig is gedeeld. Naar verwachting is er voldoende ruimte om ondernemers in ieder geval tot en met het eerste kwartaal van volgend jaar korting te geven.

Meer persberichten