'Kerstengelen' verblijden duizenden ouderen met een kerstboom

Kerstengel

Drieduizend ouderen in Nederland, die de kerstdagen veelal alleen zullen doorbrengen, krijgen komende week een hart onder de riem gestoken. Zij ontvangen een kerstboom, die ze samen met een vrijwilliger van ABN AMRO optuigen. De actie ‘Kerstengel’ is een jaarlijks initiatief van de ABN AMRO Foundation. Nooit eerder ontvingen zoveel ouderen in de aanloop naar Kerst een kerstboom van ABN AMRO.

Vele honderden vrijwilligers van ABN AMRO trekken er van 15 tot en met 19 december op uit om ouderen in heel het land te bezoeken. Ernst Boekhorst, Directeur ABN AMRO Foundation: “Voor ruim 200.000 ouderen is een gezellige Kerst niet vanzelfsprekend. Velen brengen de feestdagen alleen door. Met de actie ‘Kerstengel’ willen we meehelpen de kerstdagen alsnog feestelijk te maken.”

ABN AMRO Foundation

ABN AMRO Foundation geeft concreet invulling aan de maatschappelijke betrokkenheid van ABN AMRO. De Foundation is een stichting die medewerkers van de bank stimuleert zich als vrijwilliger in te zetten voor maatschappelijke projecten. ABN AMRO Foundation heeft hiervoor een breed scala aan initiatieven en projecten. De actie ‘Kerstengel’ is er een van.