Zestienduizend Sinterklaaspakketten voor kinderen van de voedselbank

Jongen zit kerstman achterna

ABN AMRO wenst alle kinderen in Nederland een fijne Sinterklaas toe. Bankmedewerkers hebben 16.000 Sinterklaaspakketten samengesteld voor kinderen, van wie de ouders klant zijn bij de voedselbank. In het pakket zitten onder andere pepernoten, chocolademuntjes en een chocoladeletter. De regionale voedselbanken zorgen ervoor dat deze bij de kinderen terechtkomen.

De decemberactie is een initiatief van de ABN AMRO Foundation. In heel het land komen medewerkers van de bank in actie om Sinterklaaspakketten voor klanten van de voedselbank samen te stellen. De pakketten zijn voor kinderen in de leeftijd van 3 tot 12 jaar. Ernst Boekhorst, Directeur ABN AMRO Foundation: “Helaas is een mooie Sinterklaas niet voor elk kind vanzelfsprekend. Met de actie wil ABN AMRO meehelpen om de decembermaand ook voor deze kinderen feestelijk te maken.”

Creatieve talentenwedstrijd

Naast het aanbieden van de Sinterklaaspakketten organiseert ABN AMRO voor de kinderen een creatieve talentenwedstrijd. Zij mogen met tekeningen en knutselwerkjes laten zien wat ze later willen worden.

ABN AMRO Foundation

ABN AMRO heeft gekozen voor een meer maatschappelijke sponsorrichting: Partner van de Toekomst. Daarmee wil de bank mensen, instellingen of initiatieven een duwtje in de rug geven bij het ontdekken van hun talent of het waarmaken van hun ambities. Vanuit sponsoring en de Foundation richt ABN AMRO zich hierbij op de domeinen sport, kunst & cultuur, educatie en ondernemerschap.