ABN AMRO klantenservice via WhatsApp

Vrouw maakt onderweg gebruik van een smartphone

ABN AMRO start vanaf vandaag een proef van een half jaar met klantenservice via WhatsApp. De bank biedt een willekeurig geselecteerde groep klanten de mogelijkheid om via het laagdrempelige WhatsApp vragen te stellen of opmerkingen te delen. ABN AMRO wil onderzoeken of deze vorm van serviceverlening aansluit bij de wensen die klanten hebben. Als de test een succes blijkt introduceert de bank deze nieuwe vorm van dienstverlening voor alle klanten.

“Onze klanten moeten 24/7, snel en op een zo eenvoudig mogelijke manier met ons in contact kunnen komen. WhatsApp biedt die mogelijkheid. In navolging van de service die we bieden op Facebook, Twitter en Linkedin biedt WhatsApp een extra mogelijkheid. De komende maanden gaan we onderzoeken of deze vorm van serviceverlening aanslaat bij onze klanten”, licht Andius Teijgeler, directeur Customer Experience van ABN AMRO toe.

Proef

ABN AMRO nodigt de komende maanden willekeurig geselecteerde klanten uit om de nieuwe service te testen. In verband met de strenge privacyrichtlijnen van de bank kunnen klanten geen informatie of toelichting krijgen ten aanzien van saldo, transacties of offertes. De bank neemt dan telefonisch contact op.