Consumptief gefinancierde restschuld meefinancieren in de hypotheek

Rekenmachine met documenten en miniatuurhuis

Het is voor nieuwe en bestaande klanten van ABN AMRO en Florius vanaf 1 juni mogelijk eerder met een consumptief krediet gefinancierde restschuld, zoals bijvoorbeeld een doorlopend krediet, mee te financieren in een nieuwe hypotheek. Bestaande klanten kunnen hun huidige hypotheek ook verhogen.

Eerder dit jaar boden ABN AMRO en Florius klanten al aan om hun restschuld mee te financieren. Klanten betalen op dit moment het reguliere tarief, zonder extra opslag. De bank biedt nu nog meer mogelijkheden om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen en om de hypotheek inclusief een mogelijke restschuldfinanciering betaalbaar te houden.

Frans Woelders, algemeen directeur Retail Banking: “We zien dat klanten ons aanbod waarderen. Sinds februari hebben bij ABN AMRO en Florius gezamenlijk al meer dan 600 klanten gebruik gemaakt van de mogelijkheid die we bieden. Het gemiddelde bedrag van een restschuldfinanciering ligt rond € 23.000,-.”

De bank biedt klanten de mogelijkheid tot 115% van de marktwaarde van de woning te financieren inclusief restschuld. Voorwaarde is dat de klant de lasten moet kunnen dragen en dat de reguliere hypotheek binnen de 103% van de marktwaarde blijft. Restschuldfinanciering is zowel met NHG als zonder NHG mogelijk.