ABN AMRO benoemt Global Head of ECT Clients Natural Resources

Metaalindustrie sector

ABN AMRO bouwt verder aan haar succesvolle onderdeel Energy, Commodities & Transportation (ECT) Clients met de benoeming van Jeroen Westrik als Global Head of ECT Clients Natural Resources. Onlangs maakte ABN AMRO bekend de activiteiten van ECT Clients te zullen uitbreiden met natuurlijke hulpbronnen.

310x464-Jeroen Westrik

Maarten Terlouw, Global Head of ECT Clients: ‘We zijn erg blij met deze ontwikkeling en hebben er alle vertrouwen in dat Jeroen met zijn uitgebreide kennis en ervaring op financieel en commercieel gebied een belangrijke bijdrage zal leveren aan het uitbreiden van onze activiteiten met natuurlijke hulpbronnen’.

Jeroen Westrik (42) begon zijn loopbaan bij ABN AMRO in Amsterdam, waar hij zich bezighield met structured finance. Van daaruit werd hij overgeplaatst naar Houston in de VS om leiding te geven aan het team Structured Financial Solutions van het onderdeel Energy and Resources. In de afgelopen tien jaar heeft Westrik zich vooral gericht op het adviseren en verzorgen van financiering voor klanten in de sector natuurlijke hulpbronnen.

Onder leiding van Westerik zal het Natural Resources-team zich vooral richten op grote spelers op de internationale markt voor metaal- en mineraalmijnbouw, chemische producten en bouwmaterialen zoals cement, asfalt, glas en bakstenen.

Het onderdeel ECT Clients van ABN AMRO verzorgt standaard en gestructureerde bankdiensten voor internationale zakelijke klanten in sectoren als grondstoffinanciering, scheepvaart, landbouw, olie & gas, diensten voor de offshore olie-industrie en natuurlijke hulpbronnen. Naast het hoofdkantoor in Amsterdam heeft ECT kantoren in Athene, Dallas, Dubai, Hongkong, Moskou, New York, Oslo, Rotterdam, Sao Paulo, Shanghai en Singapore, binnen het internationale netwerk van ABN AMRO in meer dan twintig landen.