ABN AMRO benoemt Simon Lefevre als Sales Director VK

Graafmachines

ABN AMRO Lease heeft Simon Lefevre benoemd als Sales Director voor de Britse vestiging.

Richard de Keijzer, algemeen directeur van de Britse tak van ABN AMRO Lease: “Simon heeft uitgebreide ervaring met objectfinanciering en kent de Britse markt goed. Hij is een gerespecteerde professional en we zijn er dan ook trots op dat Simon nu deel van ons team uitmaakt. Gezien zijn ervaring en leiderschapskwaliteiten heb ik er alle vertrouwen in dat Simon een positieve bijdrage zal leveren aan de verdere groei van ABN AMRO Lease in het Verenigd Koninkrijk.”

Simon Lefevre stond eerder aan het hoofd van de Britse leasingactiviteiten van Bank of London and The Middle East. Daarvoor heeft hij meerdere functies bekleed voor zowel ING Lease als Lombard in het VK.

ABN AMRO Lease is een vooraanstaande Europese dienstverlener op het gebied van leasing en objectfinanciering voor grote en middelgrote bedrijven. Het in Utrecht gevestigde bedrijf heeft kantoren en activiteiten in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en België. ABN AMRO Lease heeft een totale portefeuille van EUR 3,8 miljard en 233 medewerkers.

De Britse tak van ABN AMRO Lease opende haar deuren op 2 juni 2014 en heeft sindsdien een solide groei doorgemaakt. Met een portefeuille van meer dan GBP 500 miljoen en een team van 25 medewerkers biedt de Britse vestiging landelijke dekking.

Over ABN AMRO

ABN AMRO is een Nederlandse bank voor particuliere, zakelijke en private banking klanten. In het buitenland zijn we actief in zorgvuldig geselecteerde markten waarin we toonaangevend zijn, zoals Private Banking en Energy, Commodities en Transportation. We bieden onze klanten een breed en compleet pakket (digitale) producten en diensten, hoogwaardige financiële expertise en uitgebreide kennis van een groot aantal sectoren. ABN AMRO heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en is actief in meer dan 20 landen. Wereldwijd heeft ABN AMRO ruim 22.000 medewerkers.